Робер Стьокерс: Внесок Ґійома Фая в «нову правицю» та коротка історія його витіснення
Ґійом Фай був дійсною рушійною силою GRECE, головної організації «нової правиці» у Франції на початку 1980-х років. Рухомий неймовірною динамічністю, неперевершено палким завзяттям, переповнений життєвою силою й мовою, сповненою дивовижних та спокусливих блискавок, Ґійом Фай – як він сам любив говорити – перебував під сильним враженням від читання ситуаціоністських текстів школи Ґі Дебора. Але яким чином Ґійом Фай, чия харизма була незаперечною, міг бути витіснений з групи, кістяк якої він формував? Символічно, що його витіснення доводить той факт, що внутрішня логіка руху GRECE була й лишається логікою витіснення.
Замість вступу
Вперше цей текст було опубліковано в далекому 1995 році у якості передмови до другого італійського видання першої, хоча й не менш значущої та зрілої, аніж подальші його праці, книги Ґійома Фая «ґресистського періоду» – Система вбивства народів. Читається він як промова на похоронах: «Побудувати те, що Фай не мав можливості створити. Залишатися вірними, непохитно вірними його пам’яті, ідеям, його давнім зобов’язанням…» Хіба міг на ту мить сам Стьокерс, розлючений і не позбавлений ресентименту на брєжнєвістсько-салонні метаморфози нових правих та їхнього гуру Алена де Бенуа (якому автор присвячує диспропорційно забагато ненависної жовчі), підозрювати, що уже за кілька років Фай увірветься назад у простір політики і метаполітики, остаточно полишивши таку важливу віху власного становлення, як телефонні пранки та гонзо-журналістика, з концепцією археофутуризму… та нищівною критикою ісламу? Попереду ще один – прощальний – вальс із GRECE, спроби збудувати політичну організацію на базі ініціатив П’єра Віаля, карикатурна конференція про майбутнє білого світу в Росії, війна з антисемітами, здобуття світової відомості завдяки англійським перекладам… Як би там не було, світові відомий саме цей Ґійом Фай. Гострий публіцист по той бік будь-яких політичних і не тільки умовностей, археофутурист, непримиримий ворог пасеїзму та ксенофілії, і, щоб там не казав Стьокерс, – крєпкий любитель пропустити чарку, не менше окутаний тютюновою завісою, аніж описуваний нижче Бенуа…
Цей текст важливий тим, що розкриває перед нами іншого Фая. Молодого, спритного і надзвичайно оригінального мислителя першої половини 80-х; ясну, ба навіть аполонічну фігуру, що не змогла вжитися з оточуючим середовищем та переламати ту естетськ....
Далі за текстом: https://plomin.club/steuckers-faye/?fbclid=IwAR0MOZQ7ICXkLEW-Dy4u7uDdrHC5LEHIKjnigAOZzQGSfOXT73XDqvODpLE
Commentaires
Enregistrer un commentaire